[Bericht] Visit to Uncle Sam... [Viele Bilder!]
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Hier findest Du spezielle Themen von uns rund um die Luftfahrt, den Flughafen und den LCBS mit folgenden Schwerpunkten:
- Allgemeine Luftfahrt / Airlines
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- Flugzeuge mit Geschichte(n) / Typengschichten
- LCBS
- Veranstaltungen / Reiseberichte
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[Bericht] Visit to Uncle Sam... [Viele Bilder!]
Nachdem der Karsten mit seinen Trip-Reports schon mal eindrucksvoll begonnen hat,
hier nun ein paar Aufnahmen aus meiner "zweiten Heimat":
DL 15, B767, FRA-ATL, 3C
B757 ATL-PHX, arrival DL521 at Sky Harbor
Southwest Airlines, take-off from PHX Sky Harbor
PHX Sky Harbor at dusk
PHX Sky Harbor at sunrise
PHX Camelback Mtn, vom Interstate Hwy 10
Pinnacle Peak Patio, Scotsdale, AZ
Pinnacle Peak Patio, Scotsdale, strictly no tie !
Saguaro Cactus (wer findet den Mond ?)
Tempe, AZ, Jacaranda Tree
Twin Rocks Cafe, Bluff, UT...bald kommt einer 'runter...
Blanding College Football, UT...San Juan Broncos in Blau/Gelb
Autumn colors in Blanding, UT
Canyon de Chelly, AZ
Goose Necks, San Juan River, UT (Monument Valley am Horizont)
Monument Valley, AZ / UT
Teddy Cactus, never touch !
Glen Canyon, Hite, UT
Arches National Park, Moab, UT
Arches National Park, Moab, UT (The Three Sisters)
Arch Canyon (limited access), Blanding, UT
Utah Mountain Lion, shot by bow and arrow in Arch Canyon !
Dodge Ram 5.9l Cummins, a real redneck truck (that guy shot the Mountain Lion, took him 3 days)
Navajo Sandpaintings by Howard Watchman, Shiprock, NM
Dwarf Morning Glory - Convolvulus Tricolor - Prairie Flower
Navajo Code Talker (WW II) vorm Window Rock, AZ
B-17 Flying Fortress (WW II), Confederate Airforce, Falcon Field, Mesa, AZ...flugfähig !
B-17 Flying Fortress Cockpit (WW II)
World's biggest combustion engine for planes, 28 cyl.(4x7), Pratt & Whitney R-4360 "Wasp" / 71.25 litre / 4.300 hp,
(eingebaut z.B. in der 6-motorigen Convair B-36 von 1947)
Kitt Peak Observatory, south of Tucson, AZ
Flechtarbeiten der Tohono O'odham Nation, Kitt Peak, Tucson
Flechtarbeiten der Tohono O'odham Nation, Kitt Peak, Tucson
Texas Longhorn Bull...bloß nicht ärgern
Southern Arizona Skies, near Tombstone
Shiprock Mtn, NM, in 15 km Entfernung
Shiprock Mtn, NM, aus 2 km Entfernung
Very Large Array, NM (Film "Contact")
Amish-Ferrari, one trained horse power, Berlin, Ohio
F-14 Tomcat at Naval Air Station Oceana, Virginia
Niagara Falls, US-Seite
Indianapolis The Brickyard, Flag Balcony
Mayflower II, Plymouth, MA
hier nun ein paar Aufnahmen aus meiner "zweiten Heimat":
DL 15, B767, FRA-ATL, 3C
B757 ATL-PHX, arrival DL521 at Sky Harbor
Southwest Airlines, take-off from PHX Sky Harbor
PHX Sky Harbor at dusk
PHX Sky Harbor at sunrise
PHX Camelback Mtn, vom Interstate Hwy 10
Pinnacle Peak Patio, Scotsdale, AZ
Pinnacle Peak Patio, Scotsdale, strictly no tie !
Saguaro Cactus (wer findet den Mond ?)
Tempe, AZ, Jacaranda Tree
Twin Rocks Cafe, Bluff, UT...bald kommt einer 'runter...
Blanding College Football, UT...San Juan Broncos in Blau/Gelb
Autumn colors in Blanding, UT
Canyon de Chelly, AZ
Goose Necks, San Juan River, UT (Monument Valley am Horizont)
Monument Valley, AZ / UT
Teddy Cactus, never touch !
Glen Canyon, Hite, UT
Arches National Park, Moab, UT
Arches National Park, Moab, UT (The Three Sisters)
Arch Canyon (limited access), Blanding, UT
Utah Mountain Lion, shot by bow and arrow in Arch Canyon !
Dodge Ram 5.9l Cummins, a real redneck truck (that guy shot the Mountain Lion, took him 3 days)
Navajo Sandpaintings by Howard Watchman, Shiprock, NM
Dwarf Morning Glory - Convolvulus Tricolor - Prairie Flower
Navajo Code Talker (WW II) vorm Window Rock, AZ
B-17 Flying Fortress (WW II), Confederate Airforce, Falcon Field, Mesa, AZ...flugfähig !
B-17 Flying Fortress Cockpit (WW II)
World's biggest combustion engine for planes, 28 cyl.(4x7), Pratt & Whitney R-4360 "Wasp" / 71.25 litre / 4.300 hp,
(eingebaut z.B. in der 6-motorigen Convair B-36 von 1947)
Kitt Peak Observatory, south of Tucson, AZ
Flechtarbeiten der Tohono O'odham Nation, Kitt Peak, Tucson
Flechtarbeiten der Tohono O'odham Nation, Kitt Peak, Tucson
Texas Longhorn Bull...bloß nicht ärgern
Southern Arizona Skies, near Tombstone
Shiprock Mtn, NM, in 15 km Entfernung
Shiprock Mtn, NM, aus 2 km Entfernung
Very Large Array, NM (Film "Contact")
Amish-Ferrari, one trained horse power, Berlin, Ohio
F-14 Tomcat at Naval Air Station Oceana, Virginia
Niagara Falls, US-Seite
Indianapolis The Brickyard, Flag Balcony
Mayflower II, Plymouth, MA
Zuletzt geändert von charly am So 7. Okt 2012, 00:24, insgesamt 8-mal geändert.
- Swen
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Jo sehr genial! Echt klasse. Wie sieht das mit den Cafe aus und den beiden Blöcken? Das kann ins Auge gehen oder? Das Nachtbild vom Flughafen ist echt klasse. Das mit den Krawatten und den ganzen "Zetteln" habe ich schon irgendwo mal gesehen und gehört. Kannst du meinem Gedächtnis auf die Sprünge helfen?
Die Naturfotos sind echt schön. Wie sieht das mit Fotografieren an Flughäfen aus? Ich habe gehört, das es da Ärger geben kann?!
Die Naturfotos sind echt schön. Wie sieht das mit Fotografieren an Flughäfen aus? Ich habe gehört, das es da Ärger geben kann?!
Bis denn der Swen
Meine Spotterfotos
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PlaneSpotters.net Bilder
Fotoapparillo und anderes Gedöns von Canon
Ein Admin schläft nicht, er root.
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Die "Türmchen" stehen schon seit ein paar tausend Jahren in dieser Form. Ohne Erdbeben bleibt das wohl noch lange so. Seit ca. 1985 hab' ich das "thrill dinner" dort schon x-mal überlebt, ist jedenfalls sicherer als Luftfahrt .
Die Pinnacle Peak Patio ist schon seit fast 50 Jahren berühmt und berüchtigt für die Schlipsabschneiderei; von mir hängen auch 2 dort aus ca. 1993-96. Die Kärtchen sind nur Visitenkarten. Der Joke wird aber auch gern von anderen urigen Restaurants nachgemacht.
Hier mal ein Auszug aus deren Website:
When first opened in 1957, the Pinnacle Peak was a general store and rest stop for travelers heading to nearby lakes. To boost sales of his small business, the owner decided to serve dinner on the weekends. It was a great success - and the rest is restaurant history. What started as a weekend cookout has grown into the world's largest western steakhouse with seating for 1800 people inside and outside for 2000.
Pinnacle Peak Patio is renowned for its delicious mesquite broiled steaks, casual western atmosphere, and its "NO NECKTIE POLICY." This "no necktie" tradition was started one night when a Phoenix executive came in for dinner. The original owner, wanting to keep the atmosphere in his restaurant casual, told the executive, "Either you take that tie off, or I'll cut it off." The executive did not take heed and was appalled when the owner pulled out a butcher knife and promptly cut off the offending cravat.
Wanting to be recognized as a victim of this absurd policy, the executive demanded that his tie be prominently displayed for all to see. The necktie was stapled to the rafters along with a business card identifying its victim. Pinnacle Peak is very serious about its "no necktie" policy and over the past 48 years has cut over a million ties from unsuspecting customers.
Spotter haben es in USA schonmal schwer, das stimmt leider. Die Behörden sind dort nach 9/11 etwas empfindlich geworden.
Die Pinnacle Peak Patio ist schon seit fast 50 Jahren berühmt und berüchtigt für die Schlipsabschneiderei; von mir hängen auch 2 dort aus ca. 1993-96. Die Kärtchen sind nur Visitenkarten. Der Joke wird aber auch gern von anderen urigen Restaurants nachgemacht.
Hier mal ein Auszug aus deren Website:
When first opened in 1957, the Pinnacle Peak was a general store and rest stop for travelers heading to nearby lakes. To boost sales of his small business, the owner decided to serve dinner on the weekends. It was a great success - and the rest is restaurant history. What started as a weekend cookout has grown into the world's largest western steakhouse with seating for 1800 people inside and outside for 2000.
Pinnacle Peak Patio is renowned for its delicious mesquite broiled steaks, casual western atmosphere, and its "NO NECKTIE POLICY." This "no necktie" tradition was started one night when a Phoenix executive came in for dinner. The original owner, wanting to keep the atmosphere in his restaurant casual, told the executive, "Either you take that tie off, or I'll cut it off." The executive did not take heed and was appalled when the owner pulled out a butcher knife and promptly cut off the offending cravat.
Wanting to be recognized as a victim of this absurd policy, the executive demanded that his tie be prominently displayed for all to see. The necktie was stapled to the rafters along with a business card identifying its victim. Pinnacle Peak is very serious about its "no necktie" policy and over the past 48 years has cut over a million ties from unsuspecting customers.
Spotter haben es in USA schonmal schwer, das stimmt leider. Die Behörden sind dort nach 9/11 etwas empfindlich geworden.
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Hallo Charly,
habe mit sehr großem Interesse Deine schönen Bilder betrachtet. Den Mond habe ich zunächst ziemlich oben auf dem Bild vermutet, schließlich aber doch gefunden.
Gehe ich recht in der Annahme, dass Du als PKW in den USA einen Chrysler ...? bevorzugst? Ein solches Modell ist nämlich öfter zu sehen.
Viele Grüße
Lothar
habe mit sehr großem Interesse Deine schönen Bilder betrachtet. Den Mond habe ich zunächst ziemlich oben auf dem Bild vermutet, schließlich aber doch gefunden.
Gehe ich recht in der Annahme, dass Du als PKW in den USA einen Chrysler ...? bevorzugst? Ein solches Modell ist nämlich öfter zu sehen.
Viele Grüße
Lothar
Kleiner Nachschlag für die Landschaftsbegeisterten:
Moon House Ruin, UT (Anasazi)
Moon House Ruin, UT (a "Mexican Hat" near by)
Echo Amphitheater, NM
Apache Lake, east of Phoenix, AZ
Moon over Apache Lake (from Pinnacle Peak)
Canyon del Muerto, AZ
Canyon del Muerto, Mummy Cave Ruin (Anasazi, ca.1200 AD)
Canyon del Muerto, AZ
Canyon de Chelly / del Muerto gap
Canyon de Chelly, White House Ruin (Anasazi, ca. 1200 AD)
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Auch ‘n Ami: Frankie, Maine Coon
Moon House Ruin, UT (Anasazi)
Moon House Ruin, UT (a "Mexican Hat" near by)
Echo Amphitheater, NM
Apache Lake, east of Phoenix, AZ
Moon over Apache Lake (from Pinnacle Peak)
Canyon del Muerto, AZ
Canyon del Muerto, Mummy Cave Ruin (Anasazi, ca.1200 AD)
Canyon del Muerto, AZ
Canyon de Chelly / del Muerto gap
Canyon de Chelly, White House Ruin (Anasazi, ca. 1200 AD)
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Canyon de Chelly
Auch ‘n Ami: Frankie, Maine Coon
Noch einige Impressionen:
Grand Canyon
Grand Canyon
White Sands National Monument, New Mexico
Meteor Crater, Arizona
Meteor Crater Park – brick window
Richtung Nord-West, San Francisco Peaks, Flagstaff, AZ
Wigwam Motel, Holbrook, AZ (Route 66)
Carlsbad Caverns, New Mexico
El Paso, Texas (im Hintergrund Ciudad Juárez, Mexico)
Biosphere 2, north of Tucson, AZ
Davis-Monthan AFB, Tucson, AZ.....Reserve hat Ruh’.....
Pima Air Museum, Tucson, AZ (Air Force One, B 707 von 1962)
Grand Canyon
Grand Canyon
White Sands National Monument, New Mexico
Meteor Crater, Arizona
Meteor Crater Park – brick window
Richtung Nord-West, San Francisco Peaks, Flagstaff, AZ
Wigwam Motel, Holbrook, AZ (Route 66)
Carlsbad Caverns, New Mexico
El Paso, Texas (im Hintergrund Ciudad Juárez, Mexico)
Biosphere 2, north of Tucson, AZ
Davis-Monthan AFB, Tucson, AZ.....Reserve hat Ruh’.....
Pima Air Museum, Tucson, AZ (Air Force One, B 707 von 1962)
Zuletzt geändert von charly am So 7. Okt 2012, 00:10, insgesamt 1-mal geändert.
Und dazu gehört natürlich dieser Sound:
Glen Campbell - By the Time I Get To Phoenix...
Lothar kennt den bestimmt noch, genau wie diesen hier:
My Elusive Dreams - By Porter Wagoner & Pamel Rose Gadd
Die bessere Version von Lee Hazlewood / Nancy Sinatra war leider nicht auf You Tube vorzufinden.
Zur Abrundung nun noch diesen hier:
Take Me Home Country Roads - By John Denver
Am 12. Oktober 1997 stürzte der begeisterte Flieger mit einem von ihm selbst geflogenen Leichtflugzeug, einer Rutan 61 Long-EZ, vor Monterey, CA (IATA: MRY, ICAO: KMRY) in den Pazifik und kam dabei ums Leben.
Ursache war ein unergonomisch platzierter Tankwahlschalter. Denver hatte vergessen, bei einer Durchstartübung auf den volleren Tank umzustellen, daher stoppte in geringer Höhe über dem Meer der Motor. Beim Versuch, den hinter dem Piloten angebrachten Schalter umzulegen, musste er den Oberkörper drehen und verriss dabei das Steuer.
Dieses Unfallszenario ist für das betreffende Flugzeug bekannt. Denver hatte die Maschine erst kurz vorher erworben und einen Werkstatttermin für den Umbau des Schalters für wenige Tage später gebucht. Aufgrund von Fahrens unter Alkoholeinfluss im Straßenverkehr war ihm neben dem Führerschein auch die Fluglizenz für eine gewisse Dauer entzogen worden, d.h. die letzten Flüge trat er ohne gültige Lizenz an. Entgegen anderslautenden Gerüchten ergab jedoch die Autopsie, dass zum Unfallzeitpunkt keinerlei Beeinträchtigungen durch Alkohol, Drogen, Medikamente oder andere gesundheitliche Probleme vorlagen.
Glen Campbell - By the Time I Get To Phoenix...
Lothar kennt den bestimmt noch, genau wie diesen hier:
My Elusive Dreams - By Porter Wagoner & Pamel Rose Gadd
Die bessere Version von Lee Hazlewood / Nancy Sinatra war leider nicht auf You Tube vorzufinden.
Zur Abrundung nun noch diesen hier:
Take Me Home Country Roads - By John Denver
Am 12. Oktober 1997 stürzte der begeisterte Flieger mit einem von ihm selbst geflogenen Leichtflugzeug, einer Rutan 61 Long-EZ, vor Monterey, CA (IATA: MRY, ICAO: KMRY) in den Pazifik und kam dabei ums Leben.
Ursache war ein unergonomisch platzierter Tankwahlschalter. Denver hatte vergessen, bei einer Durchstartübung auf den volleren Tank umzustellen, daher stoppte in geringer Höhe über dem Meer der Motor. Beim Versuch, den hinter dem Piloten angebrachten Schalter umzulegen, musste er den Oberkörper drehen und verriss dabei das Steuer.
Dieses Unfallszenario ist für das betreffende Flugzeug bekannt. Denver hatte die Maschine erst kurz vorher erworben und einen Werkstatttermin für den Umbau des Schalters für wenige Tage später gebucht. Aufgrund von Fahrens unter Alkoholeinfluss im Straßenverkehr war ihm neben dem Führerschein auch die Fluglizenz für eine gewisse Dauer entzogen worden, d.h. die letzten Flüge trat er ohne gültige Lizenz an. Entgegen anderslautenden Gerüchten ergab jedoch die Autopsie, dass zum Unfallzeitpunkt keinerlei Beeinträchtigungen durch Alkohol, Drogen, Medikamente oder andere gesundheitliche Probleme vorlagen.
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Hallo charly,
ja, kenne ich alle. Du hast Recht, Nancy und Lee bringen Elusive dreams besser rüber. Solltest Du Interesse an den songs von Nancy und Lee haben, kann ich Dir die CD "The hits of Nancy & Lee" mal mitbringen. Da sind neben Elusive dreams u.a noch drauf: You've lost that lovin' feelin', Summer wine, Jackson und mein besonderer Favorit "Sand".
Bis bald
Lothar
ja, kenne ich alle. Du hast Recht, Nancy und Lee bringen Elusive dreams besser rüber. Solltest Du Interesse an den songs von Nancy und Lee haben, kann ich Dir die CD "The hits of Nancy & Lee" mal mitbringen. Da sind neben Elusive dreams u.a noch drauf: You've lost that lovin' feelin', Summer wine, Jackson und mein besonderer Favorit "Sand".
Bis bald
Lothar
Bei den Amis geht alles etwas lockerer zu, typisches Beispiel für 'ne Kabinenansage:
BEFORE TAKEOFF
Welcome to Flight 438 to Phoenix. If you're going to PHX, you're in the right place. If you're not going to PHX, we're sorry, you're about to have a really long evening. We'd like to tell you now about some important safety features of this aircraft. The most important safety feature we have aboard this plane is The Flight Attendants. Please look at one now and listen to her !
There are 6 exits aboard this plane: 2 at the front, 2 over the wings, 2 in the rear etc……
In the event of a loss of cabin pressure some baggy things will drop down over your head. You stick it over your nose and mouth like the flight attendant is doing now. The bag won't inflate, but there's oxygen there, I promise. If you are sitting next to a small child, or someone who is acting like a small child, please do us all a favor and put on your mask first. If you are travelling with two or more children, please take a moment now to decide which one is your favorite. Help that one first and then work your way down.
In the seat pocket in front of you is a pamphlet about the safety features of this plane. I usually use it as a fan when I'm having my own personal summer. It makes a very good fan. It also has pretty pictures. Please take it out and play with it now.
Please take a moment now to make sure your seat belts are fastened low and tight about your hips. To fasten the belt, insert the metal tab into the buckle. To release, it's a pulley thing -- not a pushy thing like in your car, because you're in an airplane -- HELLO !
There's no smoking in the cabin on this flight. There's also no smoking in the lavatories. If we see smoke coming from the lavatories, we will assume you are on fire and put you out. This is a free service we provide. Nevertheless, there are two smoking sections on this flight, one outside each wing exit. We do have a movie in the smoking sections tonight ... hold on, let me check what it is . Oh here it is ... the movie tonight is "Gone with the Wind….."
In a moment we will be turning off the cabin lights, and it's going to get really dark, really fast. If you're afraid of the dark, now would be a good time to reach up and press the yellow button. The yellow button turns on your reading light. Please don't press the orange button unless you absolutely have to. The orange button is your seat ejection button.
We're glad to have you with us on board this flight. Thank you for choosing Delta, and giving us your business and your money. If there's anything we can do to make you more comfortable, please don't hesitate to ask. If you all weren't strapped down you would have given me a standing ovation, wouldn't you ?
AFTER LANDING
Welcome to the PHX Sky Harbor International Airport. Sorry about the bumpy landing. It's not the Captain's fault. It's not the Copilot's fault. It's just the bad asphalt.
Please remain seated until the plane is parked at the gate. At no time in history has a passenger ever beaten a plane to the gate. So please, don't even try.
Also, please be careful opening the overhead bins because "shift happens" and we don't want you to get hurt. We'd like to see you again on board as soon as you can afford it.
BEFORE TAKEOFF
Welcome to Flight 438 to Phoenix. If you're going to PHX, you're in the right place. If you're not going to PHX, we're sorry, you're about to have a really long evening. We'd like to tell you now about some important safety features of this aircraft. The most important safety feature we have aboard this plane is The Flight Attendants. Please look at one now and listen to her !
There are 6 exits aboard this plane: 2 at the front, 2 over the wings, 2 in the rear etc……
In the event of a loss of cabin pressure some baggy things will drop down over your head. You stick it over your nose and mouth like the flight attendant is doing now. The bag won't inflate, but there's oxygen there, I promise. If you are sitting next to a small child, or someone who is acting like a small child, please do us all a favor and put on your mask first. If you are travelling with two or more children, please take a moment now to decide which one is your favorite. Help that one first and then work your way down.
In the seat pocket in front of you is a pamphlet about the safety features of this plane. I usually use it as a fan when I'm having my own personal summer. It makes a very good fan. It also has pretty pictures. Please take it out and play with it now.
Please take a moment now to make sure your seat belts are fastened low and tight about your hips. To fasten the belt, insert the metal tab into the buckle. To release, it's a pulley thing -- not a pushy thing like in your car, because you're in an airplane -- HELLO !
There's no smoking in the cabin on this flight. There's also no smoking in the lavatories. If we see smoke coming from the lavatories, we will assume you are on fire and put you out. This is a free service we provide. Nevertheless, there are two smoking sections on this flight, one outside each wing exit. We do have a movie in the smoking sections tonight ... hold on, let me check what it is . Oh here it is ... the movie tonight is "Gone with the Wind….."
In a moment we will be turning off the cabin lights, and it's going to get really dark, really fast. If you're afraid of the dark, now would be a good time to reach up and press the yellow button. The yellow button turns on your reading light. Please don't press the orange button unless you absolutely have to. The orange button is your seat ejection button.
We're glad to have you with us on board this flight. Thank you for choosing Delta, and giving us your business and your money. If there's anything we can do to make you more comfortable, please don't hesitate to ask. If you all weren't strapped down you would have given me a standing ovation, wouldn't you ?
AFTER LANDING
Welcome to the PHX Sky Harbor International Airport. Sorry about the bumpy landing. It's not the Captain's fault. It's not the Copilot's fault. It's just the bad asphalt.
Please remain seated until the plane is parked at the gate. At no time in history has a passenger ever beaten a plane to the gate. So please, don't even try.
Also, please be careful opening the overhead bins because "shift happens" and we don't want you to get hurt. We'd like to see you again on board as soon as you can afford it.
Re: Visit to Uncle Sam... [Viele Bilder!]
Tolle, faszinierende, wunderschöne Fotos! Mal interessant den Vergleich zwischen den deutschen und amerikanischen durchsagen zu lesen... Es ist einfach der beste bericht
Da möcht ich auch mal hin...
LG Dominic
Da möcht ich auch mal hin...
LG Dominic
Re: Visit to Uncle Sam... [Viele Bilder!]
Das passende Bild zum Neujahr: Aurora Borealis bei Fairbanks, Alaska...siehe "Neujahr 2014" weiter unten...
Zuletzt geändert von charly am Sa 28. Dez 2013, 22:58, insgesamt 1-mal geändert.
- Karsten
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- Registriert: Mo 28. Mär 2005, 21:53
- Wohnort: Waggum
- Hat sich bedankt: 1233 Mal
- Danksagung erhalten: 365 Mal
- Kontaktdaten:
Re: Visit to Uncle Sam... [Viele Bilder!]
Absolut atemberaubendes, seltenes und klasse Bild! Mit, in diesem Fall, doch etwas Neidfaktor
Wie lange hast du für diese Aufnahme probieren müssen?
Wie lange hast du für diese Aufnahme probieren müssen?